مزیت های فروش کالا از طریق اینترنت
فروش کالا از طریق اینترنت دو مزیت فوق العاده دارد:
- مزیت اول اینکه هزینه راه اندازی اولیه فروشگاه در اینترنت بسیار پایین است و بعضا میتواند صفر باشد
- و دومین مزیت این است که میتوانید با استفاده از روشهای بازاریابی اینترنتی مستقیما به مخاطب هدف و افرادی که به دنبال خرید محصولات شما هستند دسترسی پیدا کنید و فروشی بیشتر از فروشگاههای حقیقی داشته باشید.
در واقع هدف اصلی این است که مشتریان بالقوه کالاهای خود را شناسایی کرده و کالای خود را به آنها معرفی کنید و سپس با ایجاد اطمینان و اعتماد در آنها بتوانید کالاهای خود را بفروشید. انتخاب رسانه مناسب برای تبلیغات و معرفی کالا، با توجه به مخاطبین آن رسانه و نوع کالای شما مشخص میشود،
کارکرد سایتهای نیازمندی دقیقا مشابه صفحات نیازمندی ها است، با این تفاوت که جستجوی آگهی ها و دسترسی به آگهی های محلی در اینگونه سایتها بسیار ساده تر است. تقریبا همه آنها به شما این امکان را می دهند که به صورت رایگان آگهی خود را ثبت کنید ویا مبلغی سالیانه شارژ کنید.
فروش کالا در سایت های B2B و B2C
نمونه سایتهای ایرانی زیادی نیز در این زمینه فعال هستند، برخی از این سایتها مختص یک صنعت خاص هستند،که برای معرفی کالاهای تولیدکنندگان و توزیع کنندگان یک رسته خاص فعالیت میکند
شما با عضویت در این سایت ها میتوانید یک صفحه شخصی برای خود ایجاد کنید و ضمن معرفی شرکت خود، محصولات مرتبط با فعالیتی که دارید را در این سایت ها معرفی نمایید. معمولا عضویت در این سایت ها رایگان است و در صورتی که بخواهید محصولات شما به صورت ویژه نمایش داده شوند مبلغی را به صورت عضویت سالانه پرداخت می کنید.
همچنین وب سایتهای B2C با هدف فروش مستقیم به خریدار بوجود آمده اند، برخی از این وب سایتها امکان تعریف کالا و مشخصات آن را به شما می دهند